Page begin -
Logo DISCO
|
Go to the Highly accessible area
|
Go to the Content page
|
Go to the End of content
|
Go to the Main menu
|
Go to the Navigation Bar (location)
|
Go to the Navigation menu (tree)
|
Go to the Commands list
|
Go to the Further readings
|
Go to the Bottom Menu
|
Logo Ateneo
   
Enrolled
Sistemi embedded per la grafica

Docente responsabile: Massimiliano Barone

PROGRAMMA

Obiettivi e contenuti:

Problematiche e tecniche di ottimizzazione utilizzate nei sistemi
embedded per la grafica 2D e 3D.
Analisi delle API grafiche OpenVG e OpenGL-ES.

Programma:

Pipelines 2D con OpenVG e 3D con OpenGL-ES
2D e 3D geometry stages
Rasterizzazione 2D e 3D
Pixel processors
Tiled-based pipelines e Immediate Mode Rendering pipelines
Tecniche di ottimizzazione 2D e 3D

Risultati di apprendimento previsti:

Scrivere applicazioni ottimizzate che utilizzano OpenVG e Opengl-ES.

Prerequisiti:

            nessuno

Aims and contents

Problems and optimization techniques used into embedded system for graphics 2D and 3D. Graphic API OpenVG / OpenGL-ES Analysis.

Program details

2D Pipelines OpenVG and 3D Pipelines OpenGL-ES
2D and 3D geometry stages
2D and 3D Rasterizer
Pixel processors
Tiled-based pipelines vs Immediate Mode Rendering pipelines
2D and 3D Optimization techniques

Learning outcomes

                        How to write optimized applications using OpenVG and Opengl-ES.

Prerequisites

                        none

Tipo esame:

  • Scritto e orale

Tipo valutazione:

  • Voto finale

 

 

Further readings
(C) Copyright 2016 - Dipartimento Informatica Sistemistica e Comunicazione - Viale Sarca, 336
20126 Milano - Edificio U14
redazioneweb@disco.unimib.it - last update of this page 28/03/2011