Page begin -
Logo DISCO
|
Go to the Highly accessible area
|
Go to the Content page
|
Go to the End of content
|
Go to the Main menu
|
Go to the Navigation Bar (location)
|
Go to the Navigation menu (tree)
|
Go to the Commands list
|
Go to the Further readings
|
Go to the Bottom Menu
|
Logo Ateneo
   
Education
Sistemi embedded per la grafica

Codice Insegnamento: F1801Q038

Docente:  Massimiliano Barone 

Obiettivi e contenuti:

Problematiche e tecniche di ottimizzazione utilizzate nei sistemi embedded per la grafica 2D e 3D.
Analisi delle API grafiche OpenVG e OpenGL-ES.

Programma:

  1. Pipelines 2D con OpenVG e 3D con OpenGL-ES
  2. 2D e 3D geometry stages
  3. Rasterizzazione 2D e 3D
  4. Pixel processors
  5. Tiled-based pipelines e Immediate Mode Rendering pipelines
  6. Tecniche di ottimizzazione 2D e 3D

 

Risultati di apprendimento previsti:
Scrivere applicazioni ottimizzate che utilizzano OpenVG e Opengl-ES.

Prerequisiti:
Nessuno 

Aims and contents:
Problems and optimization techniques used into embedded system for graphics 2D and 3D. Graphic API OpenVG / OpenGL-ES Analysis.

Program details:

  1. 2D Pipelines OpenVG and 3D Pipelines OpenGL-ES
  2. 2D and 3D geometry stages
  3. 2D and 3D Rasterizer
  4. Pixel processors
  5. Tiled-based pipelines vs Immediate Mode Rendering pipelines
  6. 2D and 3D Optimization techniques 

Learning outcomes:
How to write optimized applications using OpenVG and Opengl-ES.

Prerequisites:
None

Tipo esame:
Scritto e orale

Tipo valutazione:
Voto finale

 

Further readings
(C) Copyright 2016 - Dipartimento Informatica Sistemistica e Comunicazione - Viale Sarca, 336
20126 Milano - Edificio U14
redazioneweb@disco.unimib.it - last update of this page 11/10/2011